torsdag 26. november 2015

CAVm1

Innlevering CAVm1



Som forberedelse og steg 1 i denne oppgaven så begynte jeg med en viktig opprydding og sortering av layers og objekter. Delte opp elementene i etasjer for og enklere kunne jobbe effektivt. Trappe elementene holdt jeg utenfor da de kan sorteres under layers senere for materiale påføring.

Alle vinduene fikk tildelt en strukturert kobber finish i sprosser og ramme. Ikke noen farge ble lagt i vindusglasset.

Før jeg går i gang med møblering av stue setter jeg dekke på vegger, tak og gulv. Med størrelsen på disse rommene blir det en industriell atmosfære med glatt-slipt/polert betonggulv, og vegger i samme materiale, men med porer og «røffere» struktur. Dette blir med kontrast mot glatte flater på møbler og kobber sprossene i glassfasaden.


Bestemte meg for å legge på en bildemur rundt huset. Her møtte jeg en stor utfordring og brukte mye tid på dette. Men det hele feilet når jeg kom til rendering fra innsiden og ut gjennom vinduet. Måtte skrinlegge denne for denne gangen da jeg allerede hadde brukt for mye tid.
SÅ her besluttet jeg meg for å kjøre ren kveldsstemning som i en hule.



De to første renderingene laget jeg uten noen form for lys inn via vinduene. Med et mindre sortiment av møbler gikk jeg for en varmere lyssetting (Kelvin på 3500) , for å gi det en lun atmosfære.

Ble bevist på en svevende potteplante bak i bildet, men det var etter 55 minutter med rendering, så den ble en del av innleveringen med en tittel «poltergeist»…..


Spartansk innredning, men "less is more"......
"Stalker" view.
Poltergeist plantekrukke

 

 

Store utfordringer med rendering av animasjon.




Satte animasjonen til rendring over natten, men med en stor skuffelse hadde noe gått galt, så Windows hadde restartet seg selv, og lagt igjen en kryptisk feilmelding i systemloggen.

Startet en ny rendering i dag tidlig med å bruke «mental ray» som renderingsmotor i stedet for «iRay».

Kjørt noen testrunder med justering av kvaliteten. Med en oppløsning på 800X600 så må jeg gå ned drastisk på presisjon i bildet. Med mental ray får jeg en del «disko effekter» i stilen som skarpe runde lysflater. Om dette har sammenheng med en error logg på flere hundre tusen instanser viser til problemet: « A ray encoundtered an invalid color (NaN), using black instead», vet jeg ikke. 

Men en ting er sikkert: Jeg har behov for flere CPUer!!!

 


Slik ble  3,5 timers rendring av Motion Path animasjonen


  Og dette er videopresentasjonen av oppgaven CAVm1










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar