Kamera plassering og rendering

For å tilegne litt ekstra liv, må det til nye materialer for flatene som ikke blir dekket av planter. Her er det ikke så mye å velge i i Revit, så lager en med Lyng og gress. Gresset blir litt vissent da det er det jeg har tilgang til akkurat nå. Lynget hadde heg fra CAVm2 så det passet bra da det er det hellingen på framsiden består av. Om Revit gjengir det slik jeg ønsket er vell så å si langt fra.
Rendering Interiør
Møblerer stuen med enkle og lette møbler, bare for å få enenkel idé på hvordan mulighetene er i den åpene løsningen. Må nok justere en del på Exposuer for å få sollyset regulert, men da må jeg nok på med lyssetting innvendig og justere noen overflater. Kjøkkenet som nå står i denne modellen blir skiftet ut da Susanne tegner et eget i Inventor.
NVIDIA Mental Ray vs. AutoDesk Raytracer
Her kjører jeg en test med samme kvalitetsinnstillinger for å se hva som egner seg best for det jeg ønsker. Mental Ray er det som automatisk kommer som alternativ. Tiden som ble brukt på "best" med 300DPI innstillingen var 1 time og 30 minuter:
I forhold til å kjøre "AutoDesk Ray Trace" via Render opsjonen feilet Revit hver gang på oppstart. Prøvde å restarte, re-installere Revit og andre forslag som var å finne på ettet men ingen lykke. Så i denne oppgaven ble jeg begrenset til å kjøre den forenklede varianten nede på opsjonslinjen under arbeidsvinduet. Det ga forholdsvis gode resultater, men her kan man ikke justere pixel-dybde, og man får en slags moare på bakgrunnsbildene man legger inn. Og man kan ikke legge til "artificial lights", men fortsatt et bedre alternativ enn å bruke Mental Ray.

Prøvde flere med Ray Trace


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar